Czyste Powietrze 2020 - nowe zasady!
Dofinansowanie przysługuje TYLKO I WYŁĄCZNIE właścicielom lub współwłaścicielom budynków jednorodzinnych (w myśl przepisów domem jednorodzinnym jest budynek z maksymalnie dwoma wydzielonymi lokalami mieszkalnymi lub lokalem mieszkalnym i lokalem użytkowym, którego powierzchnia nie przekracza 30% powierzchni całkowitej budynku)
Aby wniosek został złożony prawidłowo, należy założyć konto na Portalu Beneficjenta:
www.portalbeneficjenta.wfosgw.poznan.pl
Na Portalu oprócz formularzu wniosku można także znaleźć przydatne informacje oraz narzędzia, m.in. kalkulator dochodów na podstawie różnych deklaracji podatkowych, informację o dokumentach, które należy złożyć wraz z wnioskiem oraz dokumenty dotyczące rozliczenia inwestycji.
Wniosek składa się w wersji elektronicznej poprzez aplikację internetową tj. Portal Beneficjenta dostępny na stronie właściwego wfośigw:
1) przy użyciu kwalifikowanego podpisu elektronicznego, który wywołuje skutki prawne równoważne podpisowi własnoręcznemu, lub
2) przy użyciu podpisu potwierdzonego profilem zaufanym ePUAP.
Aby złożyć wniosek w wersji elektronicznej w każdym z powyżej wymienionych przypadków, konieczne jest zarejestrowanie konta w Portalu Beneficjenta na stronie właściwego wfośigw.
Dopiero po zarejestrowaniu konta będzie możliwe pobranie elektronicznej wersji wniosku. Pobrany wniosek w wersji elektronicznej należy wypełnić i złożyć poprzez Portal Beneficjenta (dodatkowo wymagana wersja papierowa) lub poprzez ePUAP po podpisaniu kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym (wysyłka wniosku wyłącznie elektronicznie –wymagana wyłącznie wersja elektroniczna).
W przypadku, gdy wersja elektroniczna wniosku będzie wysyłana przy użyciu ePUAP za pomocą profilu zaufanego lub przy wykorzystaniu kwalifikowanego podpisu elektronicznego, należy również pamiętać o załączeniu w postaci elektronicznej wszystkich wymaganych załączników do wniosku.
W przypadku, gdy Wnioskodawca nie ma możliwości zastosowania podpisu profilem zaufanym ePUAP lub kwalifikowanego podpisu elektronicznego, przesyła poprzez Portal Beneficjenta wfośigw wersję elektroniczną wniosku, drukuje i dostarczaj ego podpisaną własnoręcznie wersję papierową wraz z wymaganymi załącznikami do biura, oddziału właściwego wfośigw lub Urzędu Miasta i Gminy w Krzywiniu. Pełna instrukcja składania wniosku przy użyciu Portalu Beneficjenta została udostępniona w bazie wiedzy Portalu.
W przypadku gdy Wnioskodawca nie ma możliwości złożenia wniosku drogą elektroniczną w sposób o którym mowa powyżej, dopuszczalne jest złożenie wniosku wraz z załącznikami jedynie w formie papierowej (formularz do pobrania w siedzibie właściwego wfośigw lub poniżej).
Szczegółowy sposób rozliczenia inwestycji znajduje się na stronie:
www.wfosgw.poznan.pl/wniosek-o-platnosc
Punkt informacyjny ws. składania wniosków do programu ,,Czyste powietrze" znajduje się w pokoju nr 2 Urzędu Miasta i Gminy w Krzywiniu. Tel. 65 5 170 525 wew. 255.
Program z ramienia urzędu obsługuje:
Anna Stefaniak
Mikołaj Żak
Pliki do pobrania:
- 01_Program_Priorytetowy_Czyste_Powietrze.pdf
- 01b_Zalacznik_nr_2_do_PPCP-koszty_kwalifikowane.pdf
- 01a_Zalacznik_nr_1_Programu_Priorytetowego_Czyste_Powietrze.pdf
- 02b_Instrukcja_wypelniania_wniosku_o_dofinansowanie.pdf
- 02b2_Zalacznik_nr_2_do_instrukcji_wypelniania_wniosku_o_dofinansowanie-klauzula_art14_wspolmalzonek.pdf
- 02b1_Zalacznik_nr_1_do_Instrukcji_wypelnienia_wniosku_o_dofinansowanie-wykaz_dochodow_nieopodatkowanych.pdf
- 02b3_Zalacznik_nr_3_do_instrukcji_wypelniania_wniosku_o_dofinansowanie-klauzula_art14_wspolwlasciciel.pdf