Inwestycje
Opublikowano: 29 czerwca 2020

Czyste Powietrze 2020 - nowe zasady!


Czyste Powietrze 2020 - nowe zasady!

Dofinansowanie przysługuje TYLKO I WYŁĄCZNIE właścicielom lub współwłaścicielom budynków jednorodzinnych (w myśl przepisów domem jednorodzinnym jest budynek z maksymalnie dwoma wydzielonymi lokalami mieszkalnymi lub lokalem mieszkalnym i lokalem użytkowym, którego powierzchnia nie przekracza 30% powierzchni całkowitej budynku)

Aby wniosek został złożony prawidłowo, należy założyć konto na Portalu Beneficjenta:

www.portalbeneficjenta.wfosgw.poznan.pl

Na Portalu oprócz formularzu wniosku można także znaleźć przydatne informacje oraz narzędzia, m.in. kalkulator dochodów na podstawie różnych deklaracji podatkowych, informację o dokumentach, które należy złożyć wraz z wnioskiem oraz dokumenty dotyczące rozliczenia inwestycji.

Wniosek składa się w wersji elektronicznej poprzez aplikację internetową tj. Portal Beneficjenta dostępny na stronie właściwego wfośigw:

1)     przy użyciu kwalifikowanego podpisu elektronicznego, który wywołuje skutki prawne równoważne podpisowi własnoręcznemu, lub

2)     przy użyciu podpisu potwierdzonego profilem zaufanym ePUAP.

Aby złożyć wniosek w wersji elektronicznej w każdym z powyżej wymienionych przypadków, konieczne jest zarejestrowanie konta w Portalu Beneficjenta na stronie właściwego wfośigw.

Dopiero po zarejestrowaniu konta będzie możliwe pobranie elektronicznej wersji wniosku. Pobrany wniosek w wersji elektronicznej należy wypełnić i złożyć poprzez Portal Beneficjenta (dodatkowo wymagana wersja papierowa) lub poprzez ePUAP po podpisaniu kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym (wysyłka wniosku wyłącznie elektronicznie –wymagana wyłącznie wersja elektroniczna).

W przypadku, gdy wersja elektroniczna wniosku będzie wysyłana przy użyciu ePUAP za pomocą profilu zaufanego lub przy wykorzystaniu kwalifikowanego podpisu elektronicznego, należy również pamiętać o załączeniu w postaci elektronicznej wszystkich wymaganych załączników do wniosku.

W przypadku, gdy Wnioskodawca nie ma możliwości zastosowania podpisu profilem zaufanym ePUAP lub kwalifikowanego podpisu elektronicznego, przesyła poprzez Portal Beneficjenta wfośigw wersję elektroniczną wniosku, drukuje i dostarczaj ego podpisaną własnoręcznie wersję papierową wraz z wymaganymi załącznikami do biura, oddziału właściwego wfośigw lub Urzędu Miasta i Gminy w Krzywiniu. Pełna instrukcja składania wniosku przy użyciu Portalu Beneficjenta została udostępniona w bazie wiedzy Portalu.

W przypadku gdy Wnioskodawca nie ma możliwości złożenia wniosku drogą elektroniczną w sposób o którym mowa powyżej,  dopuszczalne jest złożenie wniosku wraz z załącznikami jedynie w formie papierowej (formularz do pobrania w siedzibie właściwego wfośigw lub poniżej).

Szczegółowy sposób rozliczenia inwestycji znajduje się na stronie:

www.wfosgw.poznan.pl/wniosek-o-platnosc

Punkt informacyjny ws. składania wniosków do programu ,,Czyste powietrze" znajduje się w pokoju nr 2 Urzędu Miasta i Gminy w Krzywiniu. Tel. 65 5 170 525 wew. 255.

Program z ramienia urzędu obsługuje:

Anna Stefaniak
Mikołaj Żak